Begin
Administration
Teachers
For teachers
For pupils
  • Tests "Check yourself"
  • НОУ "Source"
  • Exams

  • For parents
    Our rest
    Self-goverment
    Gymnasia's medallists
    Newspaper "Boomerang"
    Gallery
    Site map

    OUR FRIENDS

    Українська Англійська Francais Deutch
    Gymnasia №315
    Gymnasia №315
    spesializing in foreign languages
    spesializing in foreign languages
    Юнеско Юнеско
    Экзаменационные билеты
    Версия для печати

    БІОЛОГІЯ

    Білет№ 1

    1. Розкрийте взаємозв'язок будови та функцій складових клітини.

    2. Поясніть значення модифікаційної мінливості в житті організмів.

    3. Розгляньте гербарні екземпляри рослин різних видів одного роду, порівняйте їх і виявіть відмінності за морфологічним критерієм

    Білет № 2

    1. Охарактеризуйте методи вивчення спадковості людини Наведіть приклади спадкових хвороб людини.

    2. Наведіть приклади ускладнень організації у тваринному світі та поясніть їх значення.

    3. Розгляньте мешканців акваріума і складіть ланцюг живлення. Пояснять, чому в акваріумах ланцюги живлення короткі,

    Білет № 3

    1. Охарактеризуйте клітину як структурну і функціональну одиницю організмів царств живої природи.

    2 Поясніть, що таке СНІД у людини. В чому полягає небезпека цього захворювання?

    3. Розгляньте кактус, знайдіть в його зовнішній будові риси пристосованості до життя у засушливих умовах. Поясніть виникнення цих пристосувань у процесі еволюції.

    Білет № 4

    1. Поясніть особливості будови білків та їх біологічне значення.

    2. Обгрунтуйте значення спадкової мінливості в еволюції органічного світу.

    3. Розв'яжіть задачу на побудову і-РНК на основі відомої послідовності нуклеотидів ДНК.

    Білет № 5

    1. Поясніть особливості. будови нуклеїнових кислот та визначте їх біологічну роль.

    2. Охарактеризуйте різні погляди на походження життя на Землі.

    3. За допомогою простого досліду доведіть наявність ферменту в бульбах картоплі.

    Білет № 6

    1. Охарактеризуйте хімічні складові клітини. Поясніть значення ліпідів та вуглеводів в її життєдіяльності.

    2. Розкрийте основні положення еволюційного вчення Ч. Дарвіна.

    3. Розв'яжіть задачу на моногібридне схрещування.

    Білет № 7

    1. Дайте порівняльну характеристику енергетичного обміну в клітинах рослин і тварин

    2. Доведіть, що популяція є елементарною одиницею еволюції.

    3. Опишіть фенотип свого організму (колір очей, волосся, ріст тощо). Висловіть припущення про генотип свого організму за цими ознаками.

    Білет № 8

    1. Дайте порівняльну характеристику процесів мітозу та мейозу.

    2. Поясніть, як запобігти ВІЛ-інфікуванню.

    3. Накресліть схему кругообігу одного з елементів у біосфері. Розкрийте роль людської діяльності в цьому процесі.

    Білет № 9

    1. Охарактеризуйте гени та хромосоми як матеріальні носії спадковості.

    2. Розкрийте сучасні погляди на процеси еволюції.

    3. Розв'яжіть задачу з молекулярної біології на побудову молекули ДНК.

    Білет № 10

    1. Розкрийте роль неорганічних сполук у життєдіяльності клітин.

    2. Охарактеризуйте основні періоди онтогенезу багатоклітинних організмів.

    3. Розв'яжіть задачу на моногібридне схрещування.

    Білет № 11

    1. Дайте порівняльну характеристику форм розмноження організмів, наведіть приклади.

    2. Охарактеризуйте природний добір як головну рушійну силу еволюції.

    3. Розв'яжіть задачу на дигібридне схрещування.

    Білет № 12

    1. Розкрийте суть законів спадковості при моногібридному схрещуванні.

    2. Охарактеризуйте віруси як неклітинні форми життя. Назвіть відомі вам вірусні хвороби та заходи їхньої профілактики. ¬

    3. Складіть схему ланцюга живлення на прикладі місцевої екосистеми. Поясніть, чому в ланцюгу живлення початкову ланку складають рослини.

    Білет № 13

    1. Дайте порівняльну характеристику поглядів на еволюцію Ж. Б. Ламарка та Ч. Дарвіна.

    2. Охарактеризуйте будову прокаріотів, розкрийте їх значення у природі та житті людини.

    3. Задача на моногібридне схрещування.

    Білет № 14

    1. Порівняйте способи живлення автотрофних та гетеротрофних організмів.

    2. Розкрийте суть хромосомної теорії спадковості.

    3. Розгляньте постійний мікропрепарат стебла рослини та поясніть взаємозв'язок будови і функцій клітин. ¬

    Білет № 15

    1. Розкрийте суть закону спадковості, встановленого Г. Менделем при дигібридному схрещуванні.

    2. Поясніть, як можна запобігти СНІДу.

    3. Визначте амінокислотний склад молекули білка з використанням таблиці генетичного коду (вправа).

    Білет № 16

    1. Доведіть, що обмін речовин і енергії е основою життєдіяльності клітин.

    2. Розкрийте поняття біосфери. Поясніть вплив діяльності людини на стан біосфери.

    3. Розв’яжіть задачу на проміжний характер успадкування.

    Білет № 17

    1. Поясніть значення закону гомологічних рядів спадкової мінливості.

    2. Як відбувається процес запліднення у тварин. Яке значення має штучне запліднення у сільському господарстві.

    3. Порівняйте колоски двох сортів пшениці або жита (або двох кімнатних рослин одного виду) і виявіть у них відмінності за фенотипом.

    Білет № 18

    1. Поясніть, як діяльність людини впливає на видову різноманітність рослин і тварин.

    2. Розкрийте роль генотипу та середовища у підвищенні продуктивності сільськогосподарських рослин і тварин.

    3. Знайдіть у запропонованих експонатах тварин (муляжі, опудала) або малюнках аналогічні органи.

    Білет № 19

    1. Розкрийте причини та поясніть негативні наслідки вживання підлітками наркотичних речовин.

    2. Яку будову має АТФ та яка її роль в обміні речовин в клітині.

    3. Складіть варіаційний ряд мінливості насіння квасолі або листя будь-якої рослини, побудуйте варіаційну криву та виявіть закономірності мінливості обраної ознаки.

    Білет № 20

    1. Поясніть, яке значення мають знання з біології у вашому житті.

    2. Дайте порівняльну характеристику аеробним та анаеробним організмам. Обґрунтуйте їх роль у природі. ¬

    3. Розв'яжіть задачу на дигібридне схрещування.

    Білет № 21

    1. Охарактеризуйте рівні організації живої матерії.

    2. Розкрийте можливості сучасної біотехнології.

    3. Опишіть середовище існування та риси пристосованості водних рослин до умов середовища. Поясніть, як могло виникнути це пристосування.

    Білет № 22

    1. Розкрийте значення міжнародного співробітництва у справі охорони природи.

    2. Охарактеризуйте процес біосинтезу білка та його біологічну роль.

    3. Розв'яжіть задачу на правило екологічної піраміди.

    Білет № 23

    1. Розкрийте суть процесу фотосинтезу та його планетарне значення.

    2. Проаналізуйте внесок українських учених у розвиток біології.

    3. Знайдіть у запропонованих експонатах тварин (муляжі, опудала) або малюнках гомологічні органи.



    C O M E R C I A L
    adamant Nline
    | Begin | Administration | Teachers | For teachers | For pupils | For parents |
    |Our rest | Self-goverment | Gymnasia's medallists |
    | Newspaper "Boomerang" | Site map |